Парадак накіравання і разгляду электронных зваротаў

Паважаны наведвальнік!

На падставе артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г.N 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (рэд. ад 28.06.2022 са зменамі і дапаўненнямі, якія ўступаюць у сілу з 02.01.2023) электронныя звароты будуць падавацца з дапамогай дзяржаўнай Адзінай рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (обращения.бел.).
Доступ да дадзенай сістэмы будзе ажыццяўляцца бясплатна.
Звяртаем Вашу ўвагу, што згодна з пунктам 2 артыкула 10 Закона звароты падаюцца ў дзяржаўныя органы, арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Разгляд электронных зваротаў

Электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўную ўстанову адукацыі "Хацежынскі дзіцячы сад", разглядаюцца ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных артыкулам 25 Закона.
У дзяржаўнай установе адукацыі" Хацежынскі дзіцячы сад " разглядаюцца звароты, у якіх выкладзены пытанні, рашэнне якіх адносіцца да яго кампетэнцыі.
Пры паступленні ў дзяржаўную ўстанову адукацыі "Хацежынскі дзіцячы сад" электронных зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да яго кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён такія звароты накіроўваюцца ў дзяржаўныя органы, арганізацыі для разгляду ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй з паведамленнем заяўнікаў у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым законам, Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Хацежынскі дзіцячы сад" пакідае такія звароты без разгляду, у якую арганізацыю і ў якім парадку варта ім звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Электронныя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць рабочых дзён вяртаюцца заяўнікам з растлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.
Электронныя звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб злачынстве або іншым правапарушэнні, якое рыхтуецца, здзяйсняецца або здзейснена, не пазней за пяць рабочых дзён накіроўваюцца дзяржаўнай установай адукацыі "Хацежынскі дзіцячы сад" у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

Патрабаванні, што прад'яўляюцца да электронных зваротаў

У адпаведнасці з арт. 12, 25 Закона электронныя звароты павінны ўтрымліваць:
- ад грамадзян і індывідуальных прадпрымальнікаў:
найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
пераказ сутнасці звароту;
адрас электроннай пошты заяўніка;
- ад юрыдычных асоб:
найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
пераказ сутнасці звароту;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
адрас электроннай пошты заяўніка.

Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў электронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца з дапамогай спасылак на інтэрнэт-рэсурсы. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Права заяўніка на водгук электроннага звароту

16 Закона заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай (электроннай) заявы.
У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту дзяржаўны орган, арганізацыя, індывідуальны прадпрымальнік спыняюць разгляд гэтага звароту па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніка.

Права заяўніка на абскарджанне адказу на электронны зварот

Адказы дзяржаўнай установы адукацыі" Хацежынскі дзіцячы сад " на звароты абскарджваюцца ў судовым парадку.

Пакіданне звароту без разгляду па сутнасці

На падставе арт. 15 Закона электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці калі:
звароты не адпавядаюць патрабаванням, што прад'яўляюцца да зместу электроннага звароту;
звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, Грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, Крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, вызначальным парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі;
прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Зварот змяшчае пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, падахвочванне да здзяйснення супрацьпраўнага дзеяння альбо заяўнік іншым спосабам злоўжывае права на зварот.

Кірунак адказаў заяўнікам

Адказы (апавяшчэнні) на электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў за выключэннем выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.