Рэалізацыя ідэі інклюзіўнай адукацыі — адзін з прыярытэтных кірункаў развіцця нацыянальнай сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь. У аснове інклюзіі ляжыць механізм "уключэння" дзіцяці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (АПФР) у агульнаадукацыйную сераду, што пасля забяспечыць яго інтэграцыю ў грамадства. Інклюзіўная адукацыя заклікана вырашыць не толькі праблему павышэння сацыяльнага статусу і абароненасці дзяцей з АПФР, але і стварыць найбольш бяспечныя і камфортныя ўмовы навучання і развіцця.
  Інклюзіўная адукацыя пачынаецца з фарміравання інклюзіўнай культуры, якая характарызуецца прыняццем і падзелам усімі суб'ектамі адукацыйнага працэсу (педагогамі, вучнямі, выхаванцамі, бацькамі, адміністрацыяй школы, дзіцячага сада) інклюзіўных каштоўнасцяў, а таксама «стварэннем бяспечнай памяркоўнай супольнасці, якая падзяляе ідэі супрацоўніцтва, стымулюючага развіццё ўсіх сваіх удзельнікаў, супольнасці, у якім каштоўнасць кожнага з'яўляецца асновай для агульных дасягненняў».