Парадак падачы і разгляду зваротаў грамадзян рэгламентуецца наступнымі нарматыўна прававымі актамі:

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб». Спасылка

Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (са зменамі і дапаўненнямі). Спасылка

   Звароты могуць быць пададзены заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладзены ў вуснай форме.

   Пісьмовыя звароты падаюцца знарок, па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у Кнігу заўваг і прапаноў.

   Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму кіраўніка.

   Пры накіраванні пісьмовага звароту неабходна памятаць наступнае:

 1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
 2. Пісьмовыя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:

найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

пераказ сутнасці звароту;

асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

3. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:

найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;

поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

пераказ сутнасці звароту;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераную пячаткай юрыдычнай асобы.

4. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
5. Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
6. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.

Пісьмовыя звароты, якія не адпавядаюць названым патрабаванням, могуць быць пакінутыя без разгляду з паведамленнем грамадзян на працягу пяці рабочых дзён аб прычынах пакідання звароту без разгляду.

Ананімныя звароты разгляду не падлягаюць, за выключэннем зваротаў, якія змяшчаюць звесткі аб падрыхтоўцы, здзяйсняным або здзейсненым злачынстве.

Па вусных зваротах грамадзян даецца адказ у вуснай форме. Калі грамадзянін жадае атрымаць пісьмовы адказ, то ў ходзе асабістага прыёму павінен паведаміць пра гэта кіраўніка, а таксама даць усю неабходную інфармацыю (прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, адрас, кантактны тэлефон) для атрымання адказу ў пісьмовым выглядзе.

У адпаведнасці з артыкулам 20 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю.